«بازارپی» محصول شرکت پردازش هوشمند هزاردستان به شماره ثبت ۵۹۷۷۷۹ میباشد که در سال ۱۴۰۱ تأسیس و توسط این شرکت عرضه شده است. بازارپی مجموعهای از راهکارهای پرداخت را به صورت یکپارچه ارائه میکند و کاربران میتوانند از آن در هنگام خرید از پذیرندگان طرف قرارداد با بازارپی استفاده کنند.
راهکارهای پرداخت بازارپی: به معنای تمامی خدمات و ابزارهای پرداخت شناخته شده از جمله راهکار پرداخت مستقیم و کیف پول است که با برند بازارپی عرضه میشود.
پذیرنده: شخصی است که از راهکارهای پرداخت بازارپی، به جهت ارائه خدمات مرتبط با پرداخت به کاربران خود، استفاده میکند.
کاربر: شخصی است که برای دریافت کالا و/یا خدمات مورد نیاز خود از پذیرنده، از راهکارهای پرداخت بازارپی برای مرحله پرداخت استفاده میکند و یا اقدام به ایجاد حساب کاربری در وبسایت بازارپی (www.bazaar-pay.ir) و یا اپلیکیشن بازارپی میکند و مشخصات او به عنوان دارنده حساب کاربری در وبسایت یا اپلیکیشن بازارپی ثبت شده است.
پس از ایجاد حساب کاربری، شما میتوانید از راهکارهای پرداخت بازارپی مطابق توضیحات ذیل استفاده کنید:
راهکار پرداخت مستقیم: در صورتی که قصد دارید با روش پرداخت مستقیم خرید خود را انجام دهید، چنانچه تاکنون این راهکار را فعال نکرده باشید، لازم است پس از انتخاب گزینه پرداخت مستقیم، کد ملی خود را وارد کنید و بعد از آن، بانک مورد نظر خود را از بین بانکهای موجود انتخاب کنید. بعد از این مرحله و پس از ورود به صفحه بانک و احراز هویت، میبایست اطلاعات خود را وارد کنید. نتیجه فعالسازی از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد. چنانچه فرآیند فعالسازی با موفقیت طی شود، با زدن روی دکمهی پرداخت مستقیم، میتوانید پرداخت خود را با خیال راحت انجام دهید. از این پس فقط کافی است روی دکمهی پرداخت مستقیم بزنید تا پرداخت شما مستقیما از حساب بانکیتان انجام شود.
راهکار کیف پول: اگر قصد دارید خرید خود را با استفاده از کیف پول انجام دهید، در صورتی که موجودی کیف پولتان کافی باشد، با انتخاب گزینه «کیف پول»، مبلغ خرید از موجودی کیف پول شما کم خواهد شد. در غیر اینصورت، چنانچه موجودی کیف پول کافی نباشد، باید ابتدائاً کیف پول خود را شارژ کنید و بلافاصله بعد از شارژ شدن کیف پول، خرید شما به صورت خودکار انجام میشود.
تمامی فعالیتهای بازارپی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله و نه محدود به قانون تجارت الکترونیکی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، قانون جرایم رایانهای انجام میگیرد و بازارپی نظارتی بر محتوای وبسایت پذیرندگان، اپلیکیشنهای ایشان و نوع فعالیت آنها ندارد.
انجام هرگونه اعمال مرتبط با سوءاستفاده مالی و پولشویی و یا ایجاد اختلال در حوزه پولی و بانکی کشور، در صورت اطلاع بازارپی، منجر به توقف حساب کاربری میشود. به طور کلی بازارپی در هر زمان و به هر دلیل از جمله تخلف کاربر از مقررات بازارپی، میتواند حساب کاربری کاربر را متوقف یا معلق کند، به نحوی که منجر به توقف ارائه خدمات به کاربر شود.
راهکارهای پرداخت بازارپی همواره در اختیار پذیرندگانی قرار میگیرد که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارائه کالا و خدمات اقدام میکنند. با این وجود و در صورتی که به هر دلیل، پذیرنده از سیاستها و الزامات قانونی تخلف کند، کاربر میپذیرد که استفاده از راهکارهای پرداخت بازارپی، در موارد زیر ممنوع است:
خرید و فروش اموال غیر منقول؛ کارتهای بختآزمایی؛ انواع سلاحهای گرم و سرد؛ کالاها یا خدماتی که ارائه آنها نیازمند اخذ مجوز یا پروانه است؛
استفاده از خدمات پرداخت به جهت شرکت در هر گونه قمار و شرطبندی؛
استفاده از خدمات پرداخت به جهت انجام هرگونه هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز؛
و به صورت کلی، انجام هرگونه اقدامی که بر خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد.
کاربران برای ایجاد حساب کاربری و استفاده از راهکارهای بازارپی، لازم است بالای ۱۸ سال باشند. در غیر این صورت، والدین یا قیم قانونی ایشان میبایست اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده و وظیفه نظارت بر فعالیت حساب کاربری کاربر مربوطه بر عهده ایشان میباشد.
کاربر مسئول حفظ اطلاعات حساب کاربری خود میباشد و بازارپی هیچگونه مسئولیتی در خصوص سوءاستفاده ثالث و هرگونه برداشت مبلغ بدون اجازه کاربر مربوطه از حساب وی را ندارد.
تمامی مسئولیتهای متصور در خصوص استفاده کاربران از حساب کاربری بر عهده دارنده حساب کاربری میباشد.
کاربران پس از ثبتنام در بازارپی، به عنوان کاربر شناخته شده و انجام فعالیتها و پرداختهای آتی ایشان از طریق بازارپی، به منزله قبول شرایط و مقررات استفاده از میباشد.
احراز هویت کاربران جهت ساخت حساب کاربری در بازارپی از طریق ارسال پیامک به شماره تماس ثبتشده توسط کاربر انجام میپذیرد. پس از ساخت حساب کاربری در بازارپی، جهت استفاده از هر کدام از راهکارهای پرداخت بازارپی، ممکن است نیاز به احزار هویت از طریق وارد کردن شماره ملی و شماره کارت کاربر باشد. چنانچه بازارپی به جهت ارائه خدمات، به اطلاعات شناسایی کاربران دسترسی پیدا کند و یا این اطلاعات در دسترس بازارپی قرار بگیرد، تایید و تصدیق مینماید که در راستای حفظ محرمانگی تمامی اطلاعات مذکور اقدامات متعارف را به کار خواهد بست و چنانچه به هر دلیل جمله بررسی فعالیتهای کاربران، نیاز به استعلاماتی داشته باشد که از طریق مطابقت اطلاعات هویتی کاربران انجام میگیرد، اطلاعات کاربر به صورت محرمانه نزد بازارپی باقی خواهد ماند و جز در مواردی که در این سند به آنها اشاره شده است، افشاء نخواهد شد.
بازارپی نظارتی بر نحوه و میزان قیمتگذاری کالا و/یا خدمات عرضهشده از سوی پذیرندگان نداشته و پذیرندگان شخصاً موظف به رعایت مقررات مربوط به قیمتگذاری میباشند.
مسئولیت وجوه واریزشده در ازای ارائه کالا و/یا خدمات پذیرنده بر عهده کاربر میباشد و بازارپی به عنوان ارائهدهنده ابزار پرداخت، از این جهت مسئولیتی نخواهد داشت. همچنین، تحت شرایطی از جمله زمانی که در ازای پرداخت وجه، کالا و/یا خدمات مورد نظر به کاربر ارائه نشود و یا الزامات خاصی در شرایط و مقررات داخلی پذیرنده پیشبینی شده باشد، پس از درخواست کاربر، حسب مورد، بازارپی یا پذیرنده اقدام به عودت وجه به حساب کاربری کاربر در بازارپی مینمایند. همچنین حسب درخواست کاربر از بازارپی، امکان عودت مبالغ پرداختشده به حساب بانکی به نام کاربر که پرداخت اولیه از آن انجام شده است نیز وجود دارد.{" "}
اگر کاربر اقدام به پرداخت برای کالا و/یا خدماتی نموده باشد و این کالا و/یا خدمات با آنچه در وبسایت و یا اپلیکیشن پذیرنده معرفی شده است، مطابقت نداشته باشد، کاربر میتواند حسب مورد از پذیرنده یا بازارپی درخواست عودت وجه نماید. درصورت درخواست از بازارپی، بازارپی پس از استعلام از پذیرنده، اقدام به افزایش موجودی حساب کاربری بازارپی کاربر مینماید. کاربر میتواند پس از افزایش موجودی حساب کاربری، از بازارپی درخواست کند که مبالغ پرداختشده به حساب بانکی به نام کاربر که پرداخت اولیه از آن انجام شده است، بازگردد.
در صورتی که راهکارهای پرداخت بازارپی با مشکلی مواجه شوند و پرداختهای کاربران نهایی نشود، به اندازه مبالغ واریزشده، موجودی حساب کاربری کاربر در بازارپی افزایش مییابد. کاربر میتواند پس از افزایش موجودی حساب کاربری، از بازارپی درخواست کند که مبالغ پرداختشده به حساب بانکی به نام کاربر که پرداخت اولیه از آن انجام شده است، بازگردد.
کاربر درخواست عودت وجه خود از پذیرنده را مطابق با مقررات داخلی پذیرنده به اطلاع وی میرساند. همچنین، درخواست عودت وجه از بازارپی، به وسیله ارسال ایمیل به رایانامه support@bazaar-pay.ir و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۶۱۶ امکانپذیر میباشد.
کاربر مسئول تمام فعالیتهای خود در وبسایت و/یا اپلیکیشن پذیرنده میباشد و بازارپی هیچ مسئولیتی در خصوص نحوه استفاده کاربران از کالا و/یا خدمات خریداریشده از پذیرندگان ندارد.
{" "} بدیهی است که کاربر قبل از پرداخت میبایست از صحت کالا و خدماتی که قصد دریافت آن را از سوی پذیرنده دارد، اطمینان حاصل نماید، و بازارپی هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل کالا و/یا خدمات و یا عدم انطباق کالا و/یا خدمات و کیفیت آن از سوی پذیرنده ندارد. علاوه بر این، بازارپی هیچگونه مسئولیتی در خصوص نحوه استفاده کاربران از کالا و یا خدمات خریداریشده از طریق سرویسهای پرداخت بازارپی ندارد؛ برای مثال، چنانچه کاربری کالا و/یا خدمات را از طریق بازارپی خریداری کرده و از آن کالا و/یا خدمات برای هدفی غیرقانونی یا نامشروع استفاده کند، بازارپی مسئولیتی ندارد.
بازارپی نسبت به هرگونه ادعای مالکیت (مادی یا معنوی) اشخاص ثالث نسبت به کسبوکار پذیرندگان، مسئولیتی ندارد.
بازارپی بابت خسارات احتمالی وارده به کاربر و سایر مشکلات خارج از محدوده کنترل و اختیارات خود از قبیل قطعی گسترده شبکه اینترنت، وبسرویسها و سایر موارد هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
بازارپی در تلاش دائمی برای ارائۀ سرویسی دقیق و ایمن میباشد و همواره با برطرف کردن نواقص، سعی در جلب رضایت تمام کاربران دارد. با این وجود، جز موارد مصرح در این سند و اسناد مربوط به شرایط استفاده، در صورت وجود، بازارپی هیچگونه تعهدی نسبت به سرویسهای ارائهشده نخواهد داشت.
کاربران مالکیت انحصاری و کامل بازارپی را نسبت به تمامی اموال فکری مربوطه تصدیق مینمایند. این اموال فکری بدون قید محدودیت شامل نام و علامت تجاری، ابتکارات، اختراعات، فرآیندها، سورسکدها و نرمافزارها میباشد.
بازارپی تمام اطلاعات کاربران را نزد خود به صورت محرمانه نگهداری میکند و جز در مواردی که به دستور مراجع قانونی و صلاحیتدار مکلف به در اختیار گذاشتن اطلاعات باشد، اطلاعات کاربران را بدون رضایت کاربران، نزد هیچ شخص ثالثی افشاء نخواهد کرد.
در صورت عدم رضایت کاربر از عملکرد بازارپی، کاربر میتواند عضویت خود را لغو کند. لغو عضویت، به معنای حذف عملیات گذشته کاربر نمیباشد و سوابق استفاده از خدمات بازارپی ممکن است به صورت دائم یا موقت، به دلایل قانونی، امنیتی و نیز در راستای بهبود عملکرد سیستم و حسب مورد دستور مقامات قضایی و انتظامی در سرورهای بازارپی باقی بماند.
بازارپی میتواند هر زمان كه صلاح بداند در شرایط و مقررات تغییرات لازم را اعمال کند. این تغییرات در همین صفحه اعمال خواهد شد. بنابراین، کاربر موظف به بازبینی این متن میباشد. کاربر از زمان بهروزرسانی این متن، آگاه نسبت به شرایط و مقررات جدید تلقی شده و موظف به رعایت و اجرای شرایط و مقررات جدید میباشد.
در صورت بروز هرگونه مشکل جهت ورود به حساب کاربری، خرید کالا و/یا خدمات پذیرندگان، هرگونه نقص و اشکال فنی، و یا در صورتیکه اشخاص ثالث با سوء استفاده از اطلاعات کاربری اقدام به خرید کالا و/یا خدمات کرده باشند، کاربر میتواند با تیم پشتیبانی بازارپی به شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۷۶۱۶ و یا ارسال ایمیل به رایانامه support@bazaar-pay.ir در ارتباط باشد. تیم پشتیبانی بازارپی در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات و رفع مشکلات احتمالی کاربران خواهد بود.